כיצד תחום הסנפלינג עובד?

תאריך: ספטמבר 21, 2022 | קטגוריות: פעילויות אקסטרים

סנפלינג הוא סוג של ירידה מבוקרת המשמשת מטפסים ועובדי הצלה. זה כרוך בחבל ורתמה המשמשים לרדת בבטחה מגובה גבוה יותר לתחתון. טכניקה זו משמשת בטיפוס צוקים, טיפוס הרים, מערות, חיפוש והצלה ופעילויות רבות אחרות.

ברמה הבסיסית ביותר שלו, סנפלינג כרוך בגזירת חבל לקרבינר נעילה, אשר מאובטח לאחר מכן לרתמה או למכשיר עיכוב. החבל מוזן לאחר מכן דרך נקודת עיגון, כגון סלע או עץ, ונשמר מתוח כשהמטפס מוריד את עצמו למטה. המטפס יכול לשלוט בירידה שלהם על ידי שימוש בידיים כדי לאחוז בחבל ולהתאים את מהירותם, כמו גם להשתמש בכפות הרגליים כדי לדחוף את הקיר או את פני הסלע.

בעת סנפלינג, המטפס צריך תמיד להיות מודע לסביבתם ולהכיר את השטח אליו הם יורדים. חשוב למצוא נקודת עיגון עם חיבור מאובטח, ולבדוק שוב שהחבל נקי מקשרים ומתפורר. התקן עיכוב צריך להיות משוחק כדי לעזור להאט את הירידה ולספק אבטחה נוספת במקרה של נפילה.

איזה חבל להשתמש לסנפלינג?

כשמדובר סנפלינג, חשוב לבחור את החבל הנכון לתפקיד. באופן כללי, כלל האצבע הוא להשתמש בחבל שתוכנן במיוחד לסנפלינג. החבלים הטובים ביותר לסנפלינג הם חבלים דינמיים, שנועדו להימתח לספיגת זעזועים במקרה של נפילה. חבלים אלה בדרך כלל עבים וחזקים יותר מחבלים סטטיים, שאינם נמתחים ומתאימים יותר ליישומים כמו הובלת ציוד כבד.

בעת בחירת חבל לסנפלינג, חשוב לשים לב לקוטר, אורך וחומר. עבור סנפלינג, מומלץ חבל בעל קוטר של כ 11-13 מ מ, הוא לפחות 50 מ ' ארוך, והוא עשוי ניילון או פוליאסטר. בנוסף, תרצה לוודא שהחבל מאושר לסנפלינג, מכיוון שחלק מהחבלים מדורגים למטרות אחרות כגון טיפוס וגרירה. לבסוף, תרצה לבדוק את הוראות היצרן כדי לוודא שהחבל מתאים לסוג הראפל שאתה עושה.

היכן לקנות ציוד סנפלינג?

אם אתה בשוק עבור ציוד סנפלינג, יש כמה מקומות שאתה יכול לקנות אותו. המקום הברור ביותר הוא חנות טיפוס או חיצונית, שבדרך כלל תהיה בה מבחר רחב של חבלים, רתמות, קרבינרים וציוד סנפלינג אחר. אתה יכול גם למצוא ציוד סנפלינג באינטרנט, עם קמעונאים רבים המציעים מגוון רחב של מוצרים במחירים תחרותיים.

לבסוף, תוכלו למצוא ציוד סנפלינג משומש באתרים כמו איביי וקרייגסליסט. עם זאת, חשוב לנקוט משנה זהירות בעת רכישת ציוד משומש, מכיוון שאי אפשר לדעת את ההיסטוריה של המוצר. בדרך כלל עדיף להישאר עם ציוד חדש במידת האפשר, מכיוון שהוא אמין יותר ופחות סביר שהוא פגום.

בטיחות בסנפלינג

סנפלינג היא פעילות מרתקת ועלולה להיות מסוכנת, לכן חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי להישאר בטוחים בזמן הסנפלינג. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא תמיד לחבוש קסדה ורתמה. קסדה תגן על ראשך במקרה של נפילה, ורתמה תשאיר אותך מחובר לחבל ותמנע ממך ליפול.

מומלץ גם לבדוק שוב את הציוד שלך לפני סנפלינג. וודא שהחבל נקי מקשרים ומתפורר, והרתמה מהודקת היטב לנקודת העיגון. בנוסף, חשוב לבדוק את נקודת העיגון לפני סנפלינג, מכיוון שהיא תישא את משקלך וצריכה להיות מאובטחת.

לבסוף, חשוב להיות מודעים לסביבתכם ולדעת כיצד להציל את עצמכם במקרה חירום. ודא שאתה מכיר את השטח שאתה תהיה סנפלינג מעל ויש לי תוכנית מה לעשות במקרה של נפילה. סנפלינג יכול להיות חוויה מרגשת, אבל בטיחות תמיד צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך.

פרטים נוספים בלינק המצורף: סנפלינג בנחל תמרים